Ahad, 13 April 2008

Bila Tan Sri Khalid dikatakan "mabuk" kuasa....

Kenyataan Tan Sri Khalid Ibrahim mengenai slot satu jam siaran di Selangor FM:

"Saya berhasrat ke udara sejam seminggu untuk ditemu ramah di radio supaya saya boleh beritahu rakyat apa visi dan program saya untuk Selangor. Saya juga mencadangkan kepada mereka supaya membuka program kepada penyertaan rakyat Selangor,"katanya.

"Sudah dua minggu setengah, jika mereka masih enggan komited, saya tidak mahu mereka berada di pejabat Selangor (bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri). Pejabat Selangor FM ada di sana dan mereka gelar diri sebagai radio Selangor. Jika mereka gelarkan diri 'Radio Non-Selangor', mereka boleh cari pejabat di tempat lain, itu pandangan saya," tambahnya.



Lantas Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek menjawab:

"Kita akan dapatkan tempat lain yang sesuai untuk menempatkan Radio Selangor FM. Yang pasti kita akan terus menghampiri hati rakyat negeri Selangor menerusi siaran Radio Selangor FM," katanya.

"Bagi saya isu ini bukan sejam atau dua jam masa siaran, tetapi ia menggambarkan Menteri Besar kemaruk kuasa kerana sudah lama mengidamkan tempat itu dengan berasakan sesiapa yang ada dalam bangunan itu mesti patuh kehendaknya"


Siapa yang sebenarnya mabuk kuasa?? Orang yang kalah dan 'penganut' politik sempit... atau... Seorang yang diberi mandat oleh rakyat dan sedang berusaha sedaya upaya beliau untuk merapatkan diri dengan rakyat demi memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk rakyat?? Siapa yang MABUK??!!!

Tiada ulasan: