Selasa, 2 Disember 2008

Ceramah Agung dari Seorang Pemimpin Agung...






Untuk lebih gambar, klik sini


Kongres Parti KeADILan Rakyat 2008 menyaksikan kematangan sebuah parti yang berusia tidak sampai 10 tahun. Parti yang lahir dari gerakan Reformasi rakyat Malaysia pada tahun 1998 ini saya rasakan berjaya mengekalkan relevansi mereka dalam politik tanah air. Kehadiran Pakatan Rakyat sebagai alternatif terbaik kepada Barisan Nasional menghidangkan rakyat dengan pilihan yang wajar dipertimbangkan dengan serius oleh seluruh rakyat dalam mencorak pemerintahan tanah air di masa hadapan.

Dengan 'Harapan Baru' sebagai tema, satu reformasi budaya politik Malaysia yang dipelopori oleh Pakatan Rakyat menyaksikan Umno dan Barisan Nasional terduduk berpinar melihat perubahan demi perubahan yang didukung rakyat terus menenggelamkan mereka. Arus perubahan ini akan terus menular ke Sabah dan Sarawak dalam tempoh terdekat ini dengan menjanjikan nilai esprit de corps untuk mereka kerana selama ini mereka ibarat 'dara cantik' yang dinodai, dirogol dan disisih begitu sahaja oleh jembalang Umno dan Barisan Nasional.

Harapan Baru - akan aku garap dan galas usaha ini demi negaraku Malaysia yang tercinta....


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

heh bro,

buktikan dulu kehebatan kat semenanjung sebelum nak mengorak langkah ke sabah dan sarawak. kat semenanjung pun tabur janji tapi tak terlaksana nak pergi ke seberang laut dah pula.

afif berkata...

Salam,

Janji bukan mudah untuk dikota.. yang penting ada usaha ke arahnya.. Mana janji mereka yg ingin merubah sistem kehakiman dan menghapuskan politik wang aka RASUAH?? Tak nampak batang hidung pun.. seorang tu tengah lena gamaknya dan seorang lagi tengah kalut memmikir bagaimana hendak menipu rakyat pasal cewek mongolia...

Sudah lah hentikan lah politik perbalahan .. dunia maju dah mengorak langkah ke arah politik of idea.. kita duk kalut pasal nak merebut kuasa.. sama sahaja untuk BN dan PR....=)

kekuatan umno putera berkata...

pmimpin agong ngko kata? pemain jubor no.1 adalah kih!kih!kih!

pati pas bodoh mcm pkr. pengkianat bangsa! krikkkk krooooookhhhtuiiiph!!!

afif berkata...

Salam buat kekuatan putera umno...

Saya terharu kerana anda sudi meninggalkan komen di blog ini..

terima kasih...