Isnin, 22 September 2008

Esok 23 September 2008..

Genap sudah tempoh masa yang diberikan Anwar kepada Pak Lah. Sidang tergempar Parlimen yang dipinta kelihatannya akan dipandang sepi oleh Pak Lah. Surat dihantar tidak di balas. Niat untuk bertemu dibiar melaung tanpa sahutan. Gelanggang media dijadikan medan berbalas tohmahan dan sindiran. Keyakinan meluap-luap di antara dua seberang; satu yakin membentuk kerajaan dan satu yakin kuasa dimiliki bakal kekal.

Percaturan politik ini menjadi semakin menarik. Ramai orang terus melatah mengatakan Anwar telah gagal, sedangkan dia masih terus berjuang menunaikan janjinya. Masih ramai juga menaruh keyakinan kerajaan baru bakal berkuasa tidak lama lagi. Namun masih ada segelintir yang terus berada dalam keadaan state of denial walaupun banyak indikasi telah diberikan oleh orang kebanyakkan.

Sama-sama kita nantikan kesudahan kepada pencoretan sejarah baru Malaysia ini yang bakal 'memerdekakan' kita semula setelah 51 tahun bebas dari penjajah Barat. Merdekakan minda kita untuk satu bangsa Malaysia yang lebih gemilang.

Tiada ulasan: