Rabu, 20 Ogos 2008

Dato Arif Shah Omar Shah - Siapa anda?


Calon BN bagi menentang DSAI dalam Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh ini mempunyai latar belakang yang 'menarik'. Melalui panggilan telefon dari blogger Riwayat Hayat, latar belakang Arif Shah bisa diragui. Arif Shah mengatakan beliau melanjutkan pelajaran di Graber International yang terletak di California, Amerika Syarikat dalam bidang pengajian Kejuruteraan Awam. Saya taipkan kata cari Graber International di Google Search, namun tiada link universiti atau kolej yang muncul. Beliau juga katanya sedang mengejar ijazah kedoktoran sekarang ini. Ada baiknya pembaca melawat link ini untuk menimbangkan kredibiliti dakwaan Arif Shah mengenai usaha PhD beliau.

Arif Shah juga merupakan adik kepada Amin Shah, seorang ahli perniagaan yang mempunyai kasus penyelewengan bersama Najib Tun Razak seperti yang didedahkan oleh blogger Jeff Ooi, Ahli Parlimen Jelutong di dalam blognya. Amin Shah juga telah ditarik gelaran Datuk yang diberikan kepadanya oleh Sultan Selangor pada 2 Febuari 2008 seperti yang dilaporkan dalam akhabar The Star.

Arif Shah juga menyatakan dalam web rasmi beliau bahawa beliau telah pergi melawat banyak negara dan berjaya mengumpulkan banyak pengalaman dari segi politik untuk di aplikasikan dalam karier beliau. Buat semua pengundi di Permatang Pauh - pilihlah calon yang betul - Penipu Rakyat atau Pejuang Rakyat?


Tiada ulasan: