Ahad, 3 Ogos 2008

Tahniah Pas...

Melihat kepada sidang media Tuan Guru Presiden Pas pada 31 Julai lepas membenarkan saya menghembus nafas lega berkenaan desas-desus pengabungan Pas dan Umno. Pertemuan umum telah dijadikan langkah pendekatan dan bukan hanya untuk Umno, tetapi juga untuk semua parti politik dan juga badan NGO yang berminat membincangkan isu Islam dan ummah.

Saya sendiri terpaksa akui dengan berat hati pada kali ini media-media arus perdana berjaya mengugat emosi saya dengan memainkan isu kononnya ada usaha pengabungan Pas dan Umno yang sedang dirancang secara sulit. Walaupun saya tahu ianya satu 'desperate call' Umno namun yang saya risau adalah di pihak pimpinan Pas. Saya pernah nyatakan dahulu, kuasa yang hadir bukan hanya sebagai amanah, tetapi nafsu yang mengikuitnya juga maha dahysat. Alhamdulillah Allah melindungi semua pimpinan Pas dari melakukan langkah-langkah politik yang mengikut hawa nafsu. Latah saya ini tidak lebih dari latah seorang yang terlampau sayang akan sesuatu itu. Saya mengenali Pas ketika berumur 9 tahun lagi dan menyokong terus perjuangan Islam yang dibawa dari zaman sebelum Reformasi hinggalah kepada penubuhan Pakatan Rakyat. Maka rasa kasih akan perjuangan ini telah menebal dalam diri saya hinggakan apabila isu pengabungan ini dimainkan media perdana, saya terus melatah tanpa merasionalkan dahulu isu sebenarnya.

Tahniah buat Pas...ALLAHUAKBAR!!

Tiada ulasan: