Sabtu, 25 April 2009

Filem - "He's Just Not That Into You"


Hari ini aku menonton satu filem romantik komedi - He's Just Not That Into You - yang aku rasa menarik untuk ditonton oleh teman - teman. Disyorkan oleh teman sekuliah, nyata filem ini menjadi pilihan bagi aku meluangkan masa bersama si dia yang telah tidak ketemu untuk sekian waktu.

Filem yang mengisahkan tentang perbezaan pandangan dan perspektif mengenai hubungan, cinta, kasih dan sayang. Kejujuran, kesetiaan, komitmen dan masa depan yang tidak serba pasti menjadi garapan cerita ini dalam menjana akal fikir penonton untuk sama-sama menilai dan menganalisa mengenai isu penting dalam kehidupan manusia ini. Menilai secara umum atau juga menganalisa pengalaman sendiri.

Filem yang dibarisi oleh ramai pelakon terkenal Hollywood; Ben Affleck, Jeniffer Aniston, Scarlet Johannson, Drew Barrymore, Jennifer Connelley, Kevin Connelley, Bradley Cooper, Ginniffer Goodwinn dan Justin Long, filem ini berkisar akan jalan cerita antara watak-watak yang saling berkait di antara satu sama lain. Filem berlatarbelakangkan warga 20an dan 30an Baltimore, menyaksikan bagaimana mereka ini mengemudi pengembaraan mereka dalam hubungan setipis 'cinta monyet' sehinggakan kepada hubungan sedalam perkahwinan, mencari akan tanda-tanda cinta dan kasih dari mereka yang berlainan jantina.

Wajib tonton bagi mereka yang mencuba untuk memahami cinta dan hubungan, amat digalakkan tonton untuk mereka yang sudah lama 'bertarung nyawa' dalam samudera cinta dan perkahwinan.


1 ulasan:

Athari Bahardin berkata...

alahai romantisnya hahahaha