Isnin, 17 November 2008

Wacana....

Baru-baru ini di dalam satu program aku telah menggunakan istilah ini di dalam teks ucapan aku. Tanpa diduga, rupanya istilah ini yang aku pelajari dari teman-teman 'pemikir' komunite muda Jalan Telawi rupa-rupanya begitu asing dan unik sekali untuk jamaah umum. Istilah yang aku gunakan di dalam ucapan pembukaan akhirnya menjadi istilah popular yang terus diguna oleh tetamu-tetamu kehormat dalam ucapan mereka selepas aku.

Aku berterima kasih buat teman-teman yang memperkenalkan istilah ini kepada aku. Semoga di masa depan lebih mewah keindahan Bahasa Melayu dapat kita terokai dan sebarkan demi mengembalikan semula kegemilangan Bahasa Melayu yang pernah menjadi 'lingua franca' lebih dari 600 tahun lampau.


1 ulasan:

Syahir berkata...

Hai bro! aku amik ko nya teks ucapan obama hehee!