Rabu, 8 Oktober 2008

Pak Lah tidak bertanding Presiden UMNO Mac depan...


Penantian kepada teka-teki peralihan kuasa Pak Lah terjawab petang tadi apabila pengumuman mengenainya dibuat sejurus tamat mesyuarat majlis tertinggi BN. Panggilan telefon dan pertanyaan politik diajukan pada saya apakah implikasi kepada pengumuman Pak Lah ini. Dek kerana masih terkejut, saya sendiri gagal untuk mengeluarkan analisa saya sendiri. Saya hanya mampu menjawab "Entahlah!". Namun setelah menilai semula dan mendalami betul-betul langkah politik terbaru ini, saya mula teringat kembali kepada sebab asal mengapa saya terjun menyatakan pendirian dalam proses perjuangan politik tanah air - Reformasi.

Tidak kira samada Pak Lah, Najib atau Anwar sekalipun yang menjadi Perdana Menteri, sebab utama saya begitu mengambil berat akan hala tuju politik negara adalah semata-mata ingin menyaksikan satu reformasi total dalam sistem pentadbiran, ekonomi, kesihatan, pendidikan dan sosial masyarakat Malaysia. Saya mengimpikan menyaksikan masyarakat Malaysia akan menjadi sebuah masyarakt bertamadun yang bebas dan matang dalam pemikiran dan tindakan mereka. Semua ini akan hanya tercapai melalui satu usaha reformasi yang total dan merangkumi setiap aspek dalam kehidupan masyarakat.

Selagi hayat dikandung badan, usaha Reformasi ini akan tetap saya pegang dan terus perjuangkan....


Tiada ulasan: