Selasa, 16 Disember 2008

Pendekar Jawa Berbogel.....


Beberapa minggu ini tidak ada berita lain yang lebih menarik perhatian aku melainkan cita-cita seseorang Pendekar Jawa dari Sentul (bukan Ezam) untuk bertelanjang di hadapan Tan Sri Khalid Ibrahim dan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Semua ini dirancang kononnya untuk memperjuangkan nasib rakyat.

Pendekar bernama, Ramlan Abu Bakar ini katanya merupakan seorang ahli PKR dan juga merupakan seorang pengusaha tempat letak kereta di Sentul. Amatlah sedih bila diketahui rupa-rupanya serangan peribadi ala gerila lucah ini disasarkan oleh Ramlan kepada Tan Sri Khalid kerana Tan Sri Khalid enggan memenuhi tuntutan Ramlan bagi mendapatkan projek kerajaan negeri. Maka mengamuklah Ramlan heboh seluruh pelusuk negeri ingin menunjukkan kepanjangan 'keris' yang dia miliki. Kononnya pendekar berjuang untuk rakyat miskin dan tertindas.

Malang sungguh bila ada di kalangan mereka yang menggelar diri mereka pejuang rakyat rupanya tidak memiliki akal fikir yang tinggi dan dikuasai moral diri yang rendah. Manusia seperti ini tidak layak digelar pejuang langsung. Nampaknya hingga ke tahap ini orang Melayu sanggup memperbodohkan diri semata-mata untuk mengaut keuntungan wang dan populariti yang tidak seberapa.

Jangan nanti bila Ramlan berjaya berbogel di hadapan dua tokoh PKR ini, dia pula bakal bersumpah di Masjid Wilayah Jalan Duta - "Saya diliwat bergilir-gilir secara paksa...."


Dunia oh dunia.....

Tiada ulasan: