Isnin, 28 Julai 2008

Laporan Perubatan Saiful Bukhari Azlan



Disini saya lampirkan gambar salinan laporan perubatan Saiful Bukhari Azlan yang telah menuduh DSAI sebulan lalu bahawa dirinya telah diliwat. Melihat kepada laporan ini, saya sendiri tidak berani mengesahkannya kerana gambar yang saya lampirkan ini kurang jelas. Namun begitu melihat kepada format, cara ianya diisi dan formaliti borang ini, borang ini bisa digunakan sebagai bukti mahkamah atau sebagai medicolegal evidence. Namun kesahihannya masih perlu disiasat dan bagaimana ianya boleh diperolehi juga perlu disiasat.

Ada pihak mungkin meragui kesahihan laporan ini kerana ianya adalah rahsia dan sulit. Namun jika beberapa bulan dahulu kita dikejutkan dengan gambar bedah siasat Arwah Nurin Jazlin yang tersebar di internet. Koleksi gambar forensik dalam pegangan Polis dan Jabatan Forensik HKL boleh diperolehi dengan mudah apatah lagi jika laporan perubatan dari Hospital Pusrawi yang merupakan sebuah hospital swasta, lebih mudahlah akses untuk mendapatkan maklumat-maklumat sulit seperti ini.

Alhamdulillah doa kita semua (penyokong DSAI mahupun Saiful Bukhari) kehadrat Ilahi agar kebenaran menjelma, akhirnya termakbul jua. Mungkin disaat ini adalah masa yang sesuai untuk kita semua bermuhasabah diri agar menilai siapa diri kita sebenarnya dan mengapa Allah menguji kita semua di Malaysia ini dengan fitnah-fitnah sedemikian rupa. Buat yang menfitnah, pintu taubat Allah masih terbuka luas dan mohonlah akan keampunanNya dan yang difitnah. Buat yang menjadi mangsa fitnah, bersyukurlah kepada Allah dan teruskanlah amal kepadaNya dan berdoalah agar dijauhi dari fitnah-fitnah besar seperti ini. Saya berdoa agar Allah terus melindungi kita semua daripada fitnah-fitnah jahat seperti ini di masa hadapan kerana fitnah seperti ini nyaris-nyaris mencabut keimanan dan kesabaran kita sebagai umat di Malaysia ini. Wallahualam...


Tiada ulasan: