Khamis, 15 Mei 2008

Nakbah Palestin..


"Maha suci Allah yang telah menjalankan hamba-Nya dari Masjidilharam ke Masjidil Aqsa yang telah kami berkati sekelilingnya untuk Kami perlihatkan kepadanya ayat-ayat (tanda-tanda) kebesaran Kami, sesungguhnya Dialah Allah Yang Maha Mendengar lagi Maha Melihat."
Surah al-Isra': 1

Tanggal 15 Mei 2008, genap 60 tahun pendudukan haram bumi Palestin oleh rejim Israel laknatullah. Bumi yang menempatkan kiblat pertama umat Islam ini, saban hari terus dicemari dengan kekejaman, penindasan dan kezaliman rejim Israel laknatullah ke atas umat Islam Palestin. Saya hairan. Kenapa kita umat Islam yang mempunyai pertubuhan OIC dan juga Liga Arab masih gagal untuk memperjuangkan nasib rakyat Palestin terutamanya di Gaza. Hamas terus ditekan. Pemimpin Islam yang korup terus diangkat dan disanjung. Umat Islam terus dilemahkan dengan perpecahan dan sikap ala-yahudi. Sampai bila perkara ini harus berlaku?

Sedarlah wahai teman! Bangkitlah saudaraku! Penuhkan ilmu di dadamu! Kuatkan iman dan ketakwaanmu! Mari kita sama-sama bangun menentang kezaliman ini dan mengembalikan syiar Islam di muka bumi Allah ini!

ALLAHUAKBAR!!!



Tiada ulasan: