Jumaat, 2 Mei 2008

Al-Fatihah buat Tan Sri S.M Nasimuddin


Allahyarham Tan Sri S.M Nasimuddin nama yang cukup gah di dalam industri korporat negara adalah salah satu contoh anak Melayu yang berjaya di dalam bidangnya. Allahyarham memulakan usaha membina Syarikat Kumpulan Naza dengan modal sebanyak RM80,000 pada tahun 1974. Sekarang beliau telah berjaya menjadikan Kumpulan Naza sebagai sebuah syarikat yang bernilai jutaan ringgit. Kumpulan Naza sekarang mempunyai 14 bahagian perniagaan termasuk perdagangan motor, motosikal, pembuatan, perkhidmatan pengangkutan, peralatan mesin/kelengkapan kejuruteraan, perladangan, pengedaran rokok, kredit dan pajakan, kraf air, hartanah, operasi perhotelan dan agensi insurans.

Beliau yang sedang menerima rawatan kanser paru-paru sejak Januari lepas di sebuah hospital di Los Angeles menghembuskan nafas terakhir pada usia 53 tahun kira-kira jam 9 pagi Khamis waktu tempatan di hadapan isteri beliau dan anak-anak.

Pemergian beliau adalah satu kehilangan besar buat rakyat Malaysia. Beliau yang tegas di dalam urusan perniagaan beliau wajar dicontohi oleh usahawan-usahawan muda Malaysia dalam mengembangkan sayap perniagaan masing-masing. Al-Fatihah buat Allahyarham dan moga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang beriman dan bertakwa....Amin


1 ulasan:

Nadlique berkata...

Arena bisnes Malaysia telah kehilangan seorang tokoh yg sangat berpengaruh. Al-fatihah..