Sabtu, 24 Mei 2008

Komen Datuk Seri S. Samy Vellu mengenai kedaulatan Pulau Batu Putih...



Catatan ini hanyalah satu lawak jenaka. Ingatan ini bukan kenyataan rasmi Datuk Seri S. Samy Vellu. Ampun Datuk Seri....=)

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wah, dengan Sammy Vellu siap mintak ampun kamu ye!
Dengan pemimpin Melayu, letak gambar 'pig' pun kamu sanggup. Seriously, I'm humbbled by this experience, ie, Orang Melayu perlu sedar tiada siapa yang menjaga martabat orang Melayu.

r_feev berkata...

Salam...
Kepada tanpa nama.. apa yang saya lakukan untuk catatan ini adalah rekaan semata-mata.. maka memang tidak adil untuk Dato' Seri Samy Vellu jika saya tidak mohon maaf.. apa yang diperkatakan oleh wakil PBN itu adalah dari mulutnya sendiri dan ditambah dengan bukti video lagi.. Jangan taksub pada bangsa.. kerana takut-takut kita jatuh dalam golongan asabiyah... apa guna terus menyanjung orang Melayu yang terus menerus sombong dan bongkak dan zalim.. lebih baik kita mengkritik dan mengutuk bangsa kita sendiri daripada bangsa lain mengutuk kita.. tidakkah anda terfikir mengapa orang bangsa lain berani mengutuk kita orang Melayu.. kerana kita yang Melayu ini terlalu berada di 'awangan' dengan perasaan terlampau bagus dengan semua pujian dan sanjungan yang palsu selama ini sedangkan bangsa kita masih terlampau jauh ke belakang bukan dari segi ekonomi sahaja tetapi juga dari segi hidup bertamadun.. Namun selepas beberapa ulasan dari anda.. dapat saya simpulkan orang seperti anda dan sepermikiran dengan andalah yang terus-menerus menyebabkan bangsa Melayu terus mundur.. terimalah hakikat ini walau ianya pahit.. ubahlah mentaliti.. itu saja.. kerana sudah ramai orang yang berubah tapi anda masih tertinggal.. sedih

Tanpa Nama berkata...

Saudara Blogger,

Let's be rational for a wee bit.

Saya setuju dengan kenyataan saudara, apa guna menyanjung orang Melayu yang terus menerus sombong, bongkak dan zalim ... memang tiada gunanya. Juga tiada gunanya menyanjung orang (apa-apa keturunan, ras atau kaum) yang mempunyai sifat yang sama. In short, 'sombong, bongkak dan zalim' is not just 'a Malay thing'. It's a universal tragedy.