Jumaat, 12 September 2008

Raja Petra dan Tan Hoon Cheng ditahan ISA...


Empat hari lagi menjelang 16 September, Raja Petra dan wartawan Sin Chew Daily, Tan Hoon Cheng telah ditangkap dan ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Akta yang diwariskan British ini kepada kita sekali lagi diguna pakai sebagai 'senjata' untuk menakutkan dan memadamkan api kemaraan rakyat untuk melakukan perubahan. Episod terbaru kekejaman dan kebobrokan pimpinan negara yang ada sekarang tidak lebih dari satu langkah terakhir yang cukup terdesak dari mereka bagi menyelamatkan 'sampan bocor' mereka yang semakin karam dilanda badai ombak kebangkitan agenda perubahan yang didokong oleh majoriti rakyat.

ISA digunakan sekali lagi oleh kerajaan Selamat, Aman, Makmur (baca : Bangsat, Bodoh, Bacul) untuk menahan mereka yang berani menyangah penguasa yang zalim dan korup. Raja Petra dituduh menghina Islam padahal yang dipertikai adalah kredibiliti dan integriti anggota institusi agama itu sendiri dan Tan Hoon Cheng ditahan kerana melaporkan kenyataan biadap Ahmad Ismail (baca : Samseng Bacul) yang berbaur perkauman. Inilah namanya keadilan dan prinsip undang-undang yang dijunjung oleh Nabi Islam Hadhari dan ulama-ulamanya. Maka dengan cara ini syiar Islam Hadhari akan terus bersinar di bumi Malaysia ini.

Taktik kotor mereka ini, saya rasakan adalah antara langkah-langkah licik untuk mewujudkan keadaan seperti 13 Mei 1969 yang mana membawa kepada tercetusnya rusuhan kaum. Provokasi demi provokasi akan terus dilancar untuk menimbulkan ketegangan antara anggota masyarakt di Malaysia. Kekacauan bakal timbul dan ini akan memberi peluang kepada kerajaan zalim ini mengisytiharkan darurat dan membunuh terus demokrasi yang sememangnya sudah nyawa-nyawa ikan di Malaysia ini.

Saya menyarankan pada teman-teman yang masih cintakan akan negara ini agar bertenang dan bersabar. Janganlah kita cepat melatah dengan dakyah perkauman dan ketidakstabilan yang dijaja oleh Umno dan BN (baca : B*** Negara). Berhajatlah pada Allah dan terus istiqamah dalam perjuangan memerdekakan negara kita ini dari belenggu kekejaman, penindasan dan kezaliman Umno dan BN (baca : B*** Negara). Sesungguhnya perjalanan mencari kebenaran itu tidak akan pernah sunyi daripada cabaran, dugaan dan ancaman.

Buat Raja Petra dan Tan Hoon Cheng, saya doakan anda berdua dalam keadaan selamat dan moga Allah terus memberikan anda berdua kekuatan dan semangat untuk terus menyatakan yang benar dan menyanggah apa yang salah.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

siapa yang start wujudkan provokasi skg nie???wat kecoh jela.. adeyh....